Które formalności pogrzebowe może załatwić zakład pogrzebowy?

Śmierć bliskiej osoby wiąże się dla rodziny z koniecznością dopełnienia sporej liczby formalności pogrzebowych. W tych trudnych chwilach często okazuje się to dużym obciążeniem i przyczyną niemałego stresu. Załatwienie wielu z tych spraw można jednak powierzyć firmie pogrzebowej.

Jakie formalności pogrzebowe trzeba załatwić w urzędzie?

Bez wątpienia jedną z najważniejszych formalności pogrzebowej jest uzyskanie aktu zgonu, który stanowi podstawę rozpoczęcia przygotowań do pochówku. Wydaje go urząd stanu cywilnego. Aby otrzymać ten dokument, należy stawić się w urzędzie w przeciągu trzech dni od daty śmierci bliskiej osoby wraz z kartą zgonu i dowodem osobistym zmarłego. Obowiązek ten może wziąć na siebie firma pogrzebowa, o ile tylko udzieli się jej pisemnego pełnomocnictwa.

Często dopełniamy dla klientów z Drogosławia formalności pogrzebowych – zarówno tych dotyczących uzyskania aktu zgonu, jak i ubiegania się o zasiłek (kontakty z ZUS, KRUS, MSWiA czy WBE). To właśnie druga z urzędowych spraw wiążąca się z organizacją pochówku. Co więcej, bliscy zmarłego nie muszą też osobiście zajmować kompletowaniem dokumentacji niezbędnej do przewozu zwłok z zagranicy. To także można zlecić profesjonalnej firmie.

Z jakimi formalnościami wiąże się organizacja ceremonii pogrzebowej?

Załatwienie urzędowych formalności pogrzebowych to tylko jeden z elementów organizacji pochówku. Umówienie terminu ceremonii, przygotowanie i publikacja nekrologów, zlecenie takich czynności, jak wykopanie grobu i demontaż pomnika – to kolejne z licznych formalności, których realizacją może zająć się zakład pogrzebowy.

Co więcej, ze strony tego typu firm można liczyć również na fachowe doradztwo przy wyborze trumny albo urny, a także wieńców, wiązanek oraz oprawy muzycznej ceremonii.